onsdag 31 januari 2007

Onsdag

Jag hade tänkt gå på poesikväll, men stannade hemma i kväll. Jag har varit hemma och försökt kurera min förkylning hela dagen. Det är ganska skönt att bara ta det lugnt och plugga och inte känna krav på att göra något annat, men det är naturligtvis då man får lust att göra annat. Jag har iallafall läst en del om vetenskapsteori (det låter ju himla tjusigt, men det handlar alltså om att förstå forskningsprocesesser, hur olika metoder och teorier funkar och att man inte ska tro på allt som skrivs. Det borde alla gå en kurs i...) och lite latin.

Jag lyssnar på "Volk" med Laibach varje dag, så mycket jag kan. Det är sjukt att jag inte tröttnar på den... men den är så fin. Om Urban läser detta så tipsar jag härmed honom om denna skiva... och alla andra. Det kanske är ett band med en viss utarbetad stil, men oavsett vad man tycker om den ordinarie stilen så är det här något helt annorlunda. Det är fantastiskt.

Nu ska jag fortsätta läsa lite latin och vänta på att Christina ska ringa mig. Nu när jag har sålt mitt extratäcke till vår utbytesstudent så vill folk plötsligt komma och hälsa på mig! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Laibach - tack för tipset,jag har volk i min digitala samling. skall naturligtvis efter ditt tips ge den en ny och ordentlig genomlyssning.
hälsningar från ett vackert och soligt trossö.
urban