onsdag 10 januari 2007

Regn

Jag kom tillbaka till Lund i måndags, åkte bil ner med mamma och mormor och en massa packning. Det tog mig hela dagen i går (tisdag) att städa korridoren (min städvecka), handla mat, gå och spana in de bakanta omgivningarna och bara ta det lugnt. Idag börjar allvaret. Eller nåja, det har väl funnits där hela tiden. Någonstans på vägen så gav jag upp att försöka hinna bli klar med uppsatsen i tid, så jag ska sitta och skriva på den idag. Dessutom har jag massvis med texter kvar att läsa; 200 sidor från b-kursen i ryska och 600 från c-kursen. Ryskan är indelad i massvis med småkurser, och de här texterna man ska läsa på egen hand och tenta av muntligt, blir alltid lidande.

Annars så är jag mest sugen på att utforska min nya dator. Jag har provat blue tooth-funktionen genom att skicka en låt till min korridorare Jannes mobil. Han skickade en låt från mobilen till min dator med, mycket fascinerande. Men jag har ännu inte kopplat in skrivaren och så är det någon videomanick man måste koppla in i en usb-port som kan ge en fantastiska visioner eller iallafall videofilmer. Tror jag.

Men jag har hittat rysk nätradio. Det hade jag kunnat hitta tidigare också, men den förra datorn var så dålig att det kanske inte hade gått att lyssna på den ändå. Så nu är det dags för lite rysk pop och skolarbete.

Och ute regnar det alltjämt. Det låter mysigare än vad det ser ut, men mina gröna heltäckande gardiner stänger effektivt ute den grå lundahimlen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bakanta omgivningar? Party!

Anonym sa...

Jag har ju glömt att berätta att det finns pingvintrosor på Lindex! jag har ett par röda, men de fanns i flera färger, och så är det en massa små pingviner på och en del är upponer. Bra troser med mycket tyg...

//Christina