tisdag 23 januari 2007

Nystart

Idag har jag haft mina första föreläsningar i statsvetenskap. Eftersom jag har läst ryska i 1,5 år och jag anser att detta ämne har lärts ut på ett ganska opedagogiskt sätt, så tycker jag att statsvetenskapliga institutionen verkar vara rena organisationshimlen i jämförelse. Föreläsaren var mycket pedagogisk och lugn och all information förmedlades klart och tydligt.

Under eftermiddagen hade jag uppropet i latin. Läraren var sjuk så kursen kommer inte igång förrän på tisdag nästa vecka. Jag tänker utnyttja tiden till att plugga statsvetenskap samt försöka ta mig igenom lite mer rysk text som jag har kvar att tentera.

De senaste kvällarna har jag lagt mig lite tidigare än vad jag gjort under första halvan av januari. I förrgår "kväll" blev det 00.00 och i går ca 23.00. Jag orkar inte ha så där sena vanor längre, egentligen tycker jag bättre om att gå upp tidigt och lägga mig i tid.

Nu blev jag plötsligt jättesömnig, men det blir nog bättre snart.

Förresten så gick jag och grannen S tillsammans till skolan i morse. Det är peppande att ha någon att gå med eftersom man måste vara ute i god tid. Det var så vackert med snön och frosten och jag förökte att inte tänka på de över 100 bilolyckorna som hade inträffat i Skåne igår...

Inga kommentarer: