onsdag 17 januari 2007

(O)vanor

Mina intentioner att gå och lägga mig i tid är ju bra, men jag kan "omöjligt" följa dem. Universitets vårtermin slutar dock på torsdag, sedan är det allvar igen så jag har hopp om att få naturlig hjälp med att skärpa till mig. I vanliga fall skulle jag ha vänt tillbaka dygnet för länge sedan, men nu har jag fastnat i en loop där jag stannar uppe sent och går upp hyfsat tidigt och därmed får alldeles för lite sömn. Idag har jag inte fått så mycket studerande gjort, men jag har betalat någon räkning, köpt en hög med kurslitteratur och skrivit ut andras uppsatser. Och så har jag gått ca 11500 steg, inte dåligt! U & H från min gymnasieklass var här tidigare, vi drack samovarte och åt kakor. U tog hand om min gamla dator (den måste formateras, det är antagligen något virus på den). Jag tömde den på mina filer, vilket jag hade tänkt göra för länge sedan, men nu är det gjort. Nu kan jag kolla på mina gamla Berlinbilder och lyssna på diktsnutten M skickade till mig för flera år sedan. Snajsigt.

Nu är klockan över 01 och det är verkligen läggdags.

Inga kommentarer: