fredag 27 april 2007

barnvakt

Det är fredag kväll och jag ska snart gå iväg och passa tre små barn så att deras föräldrar ska kunna komma ut och roa sig och kolla på spex i lugn och ro. De två stora kommer nog mest att sova. Jag ska mata lilla Ada med välling ett par gånger och så kommer J-E och tittar till oss någon gång mitt i alltihopa. Det blir så bra så. Jag ska ta med en bok och bara ta det lugnt och läsa så länge Ada inte skriker eller något sådant. :)

Jag lämnade in uppsatsen idag igen, men har inte fått något svar, så jag hoppas jag slipper tänka på den på några dagar. Jag var på latinlektionen igår vilket som vanligt var jätteroligt och peppande. Jag ska nog hinna ta igen alla missade latintexter till torsdag (det är inget på tisdag eftersom det är helgdag då).

När det väl är gjort så måste jag börja råplugga grammatik. Det ska bli intressant...

Det är hopplöst här hela maj. I går hade folk fest, och från och med nu kommer det att vara fest nästan jämt fram till terminsslutet. Jaja. Det har iallafall varit lugnt resten av året så det får väl vara okej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag visste inte riktigt att det redan var så här års, men se det var det visst. Jag kommer ju på fredag, och det är ju snart! Så fort jag orkar och hinner (det är lite jäktigt..) så ringer jag och berättar det..öh..

Pingvinkvinnan sa...

Det är lugnt, här är det med fullt upp. Just nu glömmer jag saker på löpande band så jag är glad att du påminde mig om din ankomst. det ska bli skoj! I'm all yours så bara hör av dig när du har tid. hur länge stannar du? tänk om du kan följa med till Slovenien-Robert på lördag. men du kanske ska hem då? hör av dig! :)