onsdag 11 april 2007

EU

Jag insåg häromdagen att jag inte hade koll längre, jag visste inte vilka som var med i EU eller EMU. Eftersom jag brukar läsa tidningen varje dag och försöker hålla lite koll på vad som händer i världen (inte bara djurnyheter) så ville jag ha koll på även detta. Det kanske det är fler som vill så här kommer listan...

EU:s medlemsländer 2007:

Belgien
Bulgarien
Cypern
Danmark
Estland
Finland
Frankrike
Grekland
Lettland
Litauen
Luxemburg
Irland
Italien
Malta
Nederländerna
Österrike
Polen
Portugal
Rumänien
Slovakien
Slovenien
Spanien
Storbritannien
Sverige
Tjeckien
Tyskland
Ungern

Kandidatländer till EU: Före detta jugoslaviska republiken Makedonien, Kroatien, Turkiet (dream on).

Här kan läsa mer om EU. Ifall man är på det humöret. Tonen i informationstexten är äckligt käck, men iallafall...

Inga kommentarer: