söndag 20 maj 2007

Dagen efter

Det är söndag, uppståndelsens dag enligt ryssarna och jag lyssnar på min nya skiva med 533 låtar på - tack för den fantastiska presenten, Urban! Det är enbart kvinnliga artister på skivan, en mycket intressant blandning med allt från Ladytron och Yoko Ono till Lil' Kim och A Camp.

Idag har jag fortsatt med mitt drastiska skräputrensningprojekt. Det är fint i garderoben nu men rummet (vilket är det man lägger märke till) ser fortfarande kaotiskt ut. Jag måste bli klar i kväll för i morgon bitti åker jag hem till Lund igen.

Födelsedagskalaset var jätteskoj i går. Förutom släktingarna var Christina o Björn här en runda. Som vanligt var det någon släkting (läs: faster) som skulle smyga upp och kolla i mitt stökiga rum. Jaja. De vet vad de har att vänta sig.

Nu har jag fått en matberedare av farmor. Jag undrar bara när jag ska få plats med den någonstans och vad man egentligen har en sådan till. Ett av livets små mysterier.

Jag gick aldrig på den där fotbollsmatchen men både Thommy o Urban var där och uppskattade den visst mycket trots att det blev 1-1. 385 besökare i lilla Jämjö, det är rätt häftigt (det var inte ens Jämjö som spelade, det var Karlskrona (KAIF) mot något bortalag)

Nu när jag har talat med M som är hemma igen, vilat lite (till) och startat skivan så får jag ta och återgå till mitt projekt. Hittills har jag rensat ut en del kläder, packat en låda full med prydnadsgrejer och lite annat, nu måste jag slänga papper och släpa ut köpmandisken. Detta jobb är inget för en dammallergiker...

Tänk att man kan vara så seg. Jag tror jag har haft ont i huvudet sedan i onsdags. Jaja. Det går nog över till i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

En matberedare är ju jättebra att ha! Både om man ska baka eller laga mat (eller för den delen hota nån men då är nog en mixerstav bättre)... Det går alltid att trycka in en sån nånstans o i höst har du ju en hel lägenhet att gömma den i ;-) Är du tillbaka i Lund nu? Isf kanske det är läge för lite promenerande i veckan?