torsdag 17 maj 2007

Studentliv i Jämjö

Jag arbetade i går kväll och fick ont i halsen efter en timme. Jag är nog allergisk mot att jobba. Idag känner jag mig allmänt matt och försöker övertala min käre far att vi ska elda i öppna spisen. Det är gökotta idag, och enligt blekingsk tradition ska man ut och grilla och lyssna på göken tidigt på morgonen denna dag. Ett år så grillade vi faktiskt i öppna spisen när det var för kallt för att gå ut.

Mina föräldrar upphör aldrig att förvåna. Idag så talade jag o far min om vissa ommöbleringar som kanske ska ske här i huset, och det hela slutade med att han i sann studentikos anda hivade ut min gamla orange fåtölj från Reginas rum. Han bara slängde ut den från balkongen, ner på gräsmattan och sa förnöjt "hoppsan" när den gick sönder mot marken. Sedan ville han få mig att elda upp den och grannens skräp, men jag är faktiskt lite krasslig. Jag kanske eldar i morgon.

Mamma är också helt crazy (i mina ögon). Hon som aldrig har använt sin mobil utan mest haft den avstängd hade visst mött några försäljare på stan och plötsligt var hon ägare till en splitterny, knallröd mobil med abonnemang och allt. Jag är imponerad! Hon har visst börjat använda den också.

Jag skulle ha träffat Vinita idag, men jag ska vila upp mig så jag blir helt frisk och sedan åka till henne i morgon i stället. Och så ska jag även förvåna mig själv genom att gå och titta på fotboll på söndag. Både min far och en massa andra plus U ska dit så det är ju lämpligt. Vad gör man inte för att få vara social?

Inga kommentarer: