onsdag 9 maj 2007

flytta

Paola har talat med bostadsrättsföreningstanten och hon har fått grönt ljus till att hyra ut lägenheten i ett år. Bra, då flyttar jag in senast 1 september, kanske några veckor tidigare. Jag längtar redan. Det är jättefint och lugnt där och även om jag bor nära stan nu så skadar det inte att det är lite närmare. Det viktigaste är dock att få lugn och ro och kunna äta frukost utan att bli störd.

Vi var på bio i kväll, jag Lotta och Paola, eftersom P hade fått några gratisbiljetter. Det var skoj. Jag fick välja film, eller tja, jag föreslog och lobbade för "Hot Fuzz" vilken det också blev. Den var väldigt speciell, en actionkomedi om några poliser på engelska landsbygden. Eller egentligen en nitisk polis som blivit tvångsförflyttad dit från London och hans sega kollegor som inte vill inse att folk blir mördade i den idylliska byn.

Hur som helst. Nu ska jag gå och lägga mig för i morgon ska jag vara flitig och plugga latinska verbformer.

Inga kommentarer: