torsdag 3 maj 2007

Torsdag

Jag är konstant trött men jag försöker att låtsas som att det är normalt (jag har ju inga småbarn att ta hand om så jag borde inte klaga, jag får mina 8 timmar). Det brukar bli bättre i mitten av maj. Det kallas vårtrötthet tror jag, eller skoltrötthet kanske.

Idag har jag läst ikapp mina försenade latinläxor, varit på en latinlektion och annars mest suttit stilla. Träningsvärken från gårdagens löpning är lite jobbig. Jag har ont i låren, magen, armarna (!) och ryggen... Så jag antar att jag borde börja springa regelbundet, det vore bra för min stackars studentrygg.

Jag blir aldrig klar med min uppsats, kanske för att jag är så trött på den. I morgon bitti ska jag träffa min lärare och få råd och tips (och kanske skäll för att jag är så dålig?) så att jag kan skriva klart skiten den här terminen (helgen?). Det är helt hopplöst att analysera. Jag kan skriva hemtentor, salstentor, vad som helst, men uppsatser, det är verkligen inte min grej. Det är för mycket termer i vägen. För mycket form, trots att innehållet ska vara det viktigaste. Uppsatser får mig att känna mig dum i huvudet och det orkar jag inte med. Även om ryska språket är svårt (och också får en att känna sig dum) så går det ju ändå att få fram betydelsen av texterna till slut, men i uppsatsskrivandet är man helt utelämnad till sig själv och sina förvirrade tankar.

Men i morgon kommer Christina och det ska bli skoj. Jag undrar hur det går för henne på lamineringskursen.

Inga kommentarer: