torsdag 17 maj 2007

Lägesrapport

Tja, vår gökotta kan nog bli av ändå. Eller ottan har ju redan varit, och någon gök har vi inte hört, men ska man grilla så ska man... Thommy har satt eld på grannens grenar (på vår tomt alltså) samt fåtöljen och håller som bäst på att karva till grillpinnar (senast fann jag honom på en annan grannes tomt, mitt i ett buskage där fasanerna brukar hålla till) medan mamma köper sojakorv till mig.

Det kliar fortfarande i halsen o dånar i huvudet, men jag är iklädd mina tjusiga orange manchesterbyxor (för att hedra min stackars fåtölj) samt en varm, grön militärtröja och lyssnar på rysk opera på Youtube i väntan på att korvbröden ska tina, så jag har det bra.

Thommy har satt upp åtta elektriska lampor längs hela uppfarten, och för en som är uppvuxen i ett hus vid en grusväg utan gatubelysning så är detta en smärre revolution. Det kommer bildbevis senare, det ska bara bli mörkt först så det går att ta några snygga foton!

2 kommentarer:

Tom sa...

Hjärtliga gratulationer på bemärkelsedagen!

Jag har alltid gillat Sofia - grillen. Det låter som ett bra lägenhetsval.

Själv ska jag bo i Stockholm nästa år. Jag får hyra brorsans lyxiga lägenhet medan han gör karriär i Staterna.

Pingvinkvinnan sa...

Åh tack Tom, jag firar för fullt här genom att halvsova och tänka på sprit. Jag tänker åka till Stockholm i höst, om du är där så ses vi då. Jag ska hälsa på mina kusiner (de vet inte om det ännu) och min kompis Christina som kommer att vara där då.