söndag 13 maj 2007

Pingvinen som försvann

Jag har inte haft med så mycket djurnyheter den senaste tiden, men här kommer en: Det var tydligen en pingvin som simmade fel och hamnade i Peru i stället för vid södra spetsen av Chile 500 mil bort när den skulle ut på sin årliga pingvinresa. Den var alldeles ensam, stackaren, och skulle inte klara sig ensam så långt bort hemifrån, men nu ska de tydligen ta hand om den och skicka hem den.

Idag har jag förresten för första gången i mitt liv beskådat en hockeymatch på en pub. Ryssland förlorade dock mot Finland så jag och Daria gick hem igen, arga. I morgon möte Ryssland Sverige i bronsmatchen. Jag kommer dock inte orka kolla på den, så roligt är det inte. De bara blåser av hela tiden, drygt.

Eftersom det var Delphifestival här under dagen så flydde jag fältet och hamnade på Vogon Variety, en synthklubb i Malmö, för första gången på flera år. Det var jätteroligt. Skoj att träffa J & C och J.T. Jäjä.

Nu ska jag sova. Äntligen är det tyst och lugnt här. Godnatt.

Inga kommentarer: