lördag 5 april 2008

aahh

Shit det går så snabbt! Min dator är fortfarande sönder vilket nog är lite bra för att jag på så sätt går och lägger mig tidigare om kvällarna, men samtidigt lite bökigt då jag hade behövt fixa lite skolarbete och sånt från den. Nåja, det ordnar sig, på måndag börjar praktiken och då har jag en egen dator där, lyxigt värre!

Dagarna har bara rullat på. Karlskrona svischade förbi och jag kom utmattad hem med mängder av papper i ryska och en massa tips och önskemål om att komma dit och hålla lektioner och helst praktisera där nästa termin. Vi får se, det var iallafall peppande att vara där. Jag kom tillbaka till Lund i onsdags kväll, fick vegoburgare o pommes av E (vem har sagt att vegetarianer måste äta nyttigt?), höll på att somna i hans soffa men tog mig hem till slut.

I torsdags steg jag upp tidigt, for till Malmö och lånade en diktafon som jag hade bokat, åkte tillbaka till Lund o gjorde intervjufrågor med Robert, åkte till L och intervjuade en lärare, tillbaka till Lund, fick slutligen låna E:s dator för att transkribera halva intervjun. Min del var cirka 28 minuter och tog mig väl 2,5-3 timmar att transkribera ner, ord för ord... zzz... Kan vara bra att veta inför examensarbetet, är det värt besväret...? Samtidigt så får man ju sjukt mycket material så det kanske vore något. Ja, så nästan hela dagen igår ägnade jag åt att transkribera samt lämna tillbaka diktafonen. Nu sitter jag på SOL här i Lund, har precis läst ut en ungdomsbok jag ska diskutera med mina elever på måndag o ska snart fika med Lotta o E. I morgon ska jag hjälpa Jenny att anlägga ett trädgårdsland, det ser jag fram emot mycket. Hon flyttade in i sitt nya hus för en vecka sedan, det ska bli skoj att se hur det ser ut. Eller jag har sett det från utsidan under en promenad men jag vill gärna se insidan o trädgården med. De har sjukt mycket granar på tomten men de ska visst sälja dem så de får lite plats kvar att vandra runt på. Ett lusthus har de med, så fint!

Nä nu ska jag ut o leta födelsedagspresenter till Regina o ringa mina fikavänner, jag har gjort mitt skolarbete för idag! :) Sorry att jag inte kan följa alla roliga bloggar så bra nu men det känns ändå skönt att ha ett liv utanför skärmen att återvända till, särskilt nu efter att jag var sjuk några veckor och mest umgicks via MSN. Så hej världen nu är jag ute igen! :)

Inga kommentarer: