måndag 21 april 2008

helgen

Helgen var fin. Carl-Einar Häckner uppträdde på Landskrona Teater i lördags och han var superrolig och trollade fantastiskt. Det går att leta upp hans show på youtube, Pusseldrömmar har visst gått på SVT så det är bra kvalitet på det (ingen videoupptagning med dålig mobilfilmning). Han skämtade om antroposoferna i Järna, trollade med en tjej i publiken, trollade fram em massa apelsin, spelade piano, sjöng och var allmänt knasig och rolig.

Jag och Iben åkte dit lite före så vi gick ner till centrum. Landskrona är väldigt vackert, trots dess dåliga rykte. Det var skoj att chilla med Iben med, det är alltid roligt.

Sedan har jag mest chillat med E, han kom hem från Moskva i lördags kväll och vi hann ta en snabb öl med Daria o Johanna innan de skulle dra vidare och vi skulle hem och sova. I går så gick vi runt på stan, åt god mat med R och traskade runt i Botaniska trädgården i Lund. Sedan såg vi en rolig rysk film, "Briljanthanden" (The Diamond arm på engelska), en fin gammal sovjetisk humorklassiker om en kille som av en slump (han blir misstagen för en annan kille) får sin hand omlindad med en massa ädelstenar innanför gipset. Sedan ska han och polisen försöka få fast de klantiga smugglarna. Mycket slapstick och missförstånd, sånt gillar jag (iallafall på film)! Jag har förresten fått sjunde Harry Potter-boken och Drutten o Jena (på film) av E. Tack tack. :)

Nu är jag på praktiken, har haft en trevlig lektion och ska fortsätta med att planera o fixa grejer nu. I kväll är det Åsne Seierstad på studentafton i Lund, ska bli skoj att se vad hon har att säga. Hon är aktuell med en bok om Tjetjenien så jag antar att det kommer att handla en del om den.

Inga kommentarer: