lördag 19 april 2008

Vår

Nu är det faktiskt vår på riktigt. Det var riktigt kallt i går kväll. Jag och mamma gick hem från centrum efter att ha sett fantastiska "Across the universe" (musikalfilm med Beatleslåtar) samt ätit thaimat i går kväll och då var det nog runt noll grader. Men när vi i morse vid niotiden gick iväg till St Hans backar i strålande solsken så började det kännas varmare. Dessutom har löven på träden börjat slå ut mer och mer.

Jag gick en runda i Landskrona igår eftersom affären där jag skulle hämta Häckner-biljetterna hade lunchstängt. Det är väldigt fint i centrum med pittoreska hus och en liten plantering med en massa näpna körsbärsträd vid Citadellet. Jag har inte tagit mig ända dit men det får väl bli nästa steg i min sightseeingplan.

Mamma har åkt hem med min balklänning nu och jag ser fram emot att få se den på Regina med Ramonas snygga skor. Jag fick en för tidig födelsedagspresent, jag fyller om exakt en månad idag (fast min födelsedag är på en tråkig måndag med skolredovisning) o har önskat mig en klassisk Fjällräven Kånken vilket jag fick idag! En grön, jättefin. Min andra ryggsäck är så stor, Kånken är så bra eftersom de både rymmer mycket och ändå blir platta om de inte innehåller så mycket. Eftersom det är en skogsmulleväska så innehåller den även ett sitterunderlag som ger stadga åt ryggsäcken. Fantastiskt!

Jao jao. Det är dags för mig att studera ett par gamla examensarbeten och göra lite annat studierelaterat nu när jag befinner mig på SOL, men sedan blir det Carl-Einar Häcker och hans Pusseldrömmar (varieteföreställning) i Landskrona med Iben. Idag kommer E hem från Moskva och vi ska gå ut och dricka öl med Daria o några fler, vilket jag också ser fram emot jättemycket! :)

Inga kommentarer: