fredag 18 april 2008

Fredag

Så har en vecka till gått, här går det undan. Min mentor tycker jag ska ha lite extra praktik för att öva mer på ledarskap, jo, det har ju varit lite svårt med så få lektioner och så antingen stökiga eller apatiska klasser, så det ska väl gå bra att göra lite extra, växa in i rollen. Man skulle behöva gå bredvid ett helt år och ha någon med sig som ger en feedback hela tiden. Det ser så olika ut vid olika delar av året, på hösten är det mycket som ska med och höstterminen är lång och mörk, på våren börjar folk komma på att de kanske vill ha G i sina kurser och så är det nationella prov, projektarbeten, praktik med mera som rör till det i planeringen.

Hur som helst. Jag har det bra här så jag är här gärna lite till, men i höst ska jag hålla i en hel del religionslektioner så att jag får mer erfarenhet av att hålla i undervisningen. Det blir nog bra i slutänden. Jag är väldigt bra på att gå på möten, utvecklingssamtal, visa runt andra elever på skolan med mera. Men det andra har varit svårt att uppfylla då min handledare i omgångar har väldigt få lektioner i svenska men desto fler i religion. Så nu tar vi nya tag och jag ska läsa på om ledarskap. Det kan behövas med alla dessa killar i klassrummet...

Idag skiner solen, jag och handledaren ska sticka iväg och simma om en liten stund, sedan ska jag se om jag får tag på biljetter till Carl-Einar Häckners "Pusseldrömmar" som går här i Landskrona i morgon. Det kanske är för sent men det är värt ett försök! I kväll kommer mamma hit för att lämna min dator. Vi ska försöka få igång den. Hon ska även hämta min balklänning så Regina ska få låna den! Den är så himla fin o Regina har supersnygga skor + väska så hon kommer att bli jättetjusig! I morgon kommer E hem från Moskva, kanske med en Harry Potter-bok på ryska till mig. Han har jobbat måndag-fredag och idag är han och hälsar på sin mormor och går på stan och sånt.

Nä nu måste jag ta tag i mitt liv, gå och äta en apelsin eller något. hej svejs och trevlig hela alla ni med dator!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till med återupplivningen!! jag håller tummarna... :)

Pingvinkvinnan sa...

Hehe det har gått bra hittills. Ha det så fint i Blekinge i helgen så ses vi på onsdag! puss o kram.