måndag 28 april 2008

Måndag

Här lunkar det på. Praktiken är slut för ett tag och nu ska jag återgå till Malmö högskola. Jag vill mest ha sommarlov men om kursen är bra så ska det väl gå ändå. Det har blivit så varmt och skönt och träden har äntligen blivit lite gröna så jag vill mest vara ute och traska runt, äta glass och sånt. Jag o Martina i min klass ska gå en runda i kväll, sedan blir det nog dans för min del. I förmiddags var jag på en annan gymnasieskola än den vanliga i Landskrona. Jag var där med de andra lärarkandidaterna från samma område och vi hade lite samtal om arbetslag, skolutveckling och sånt. Den här skolan var supermysig och det kändes som att lärarna samarbetade mer än på min praktikplats, att de hjälpte till på varandras lektioner och liknande. De hade problem som alla andra, med kriminella elever och liknande, men de verkade prata mer hoppfullt om sina elever än vad jag är van att höra, så det kändes skoj att vara där och få lite inspiration.

Det har varit väldigt mycket fokus på skolan nu så jag jobbar på att ha mer roligt på fritiden att rapportera om framöver. :) I går chillade jag, Elmir (som kanske snart dyker upp på bild på en blogg nära dig), Stina o Daria, den sistnämnda i sällskap av en stor låda som hon hade köpt på åhléns. Tre av oss fikade först, sedan köpte vi kakor o stack hem till mig o fikade lite till (då även med Stina). Så det var en härlig söndag.

På onsdag kommer Ramona hit. Då ska hon, jag, Jenny o Christer till Köpenhamn för att se Einstürzende Neubauten. Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt att äta glass i solen!!
ha det fint i köpenhamn =)
kram

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack