tisdag 15 april 2008

Stress

Regina är stressad, här är det stressigt, galet vad mycket som ska hinnas med. Helgen hos föräldrarna var lugn och fin, vi firade Reginas födelsedag i lördags och det var jättemysigt.

Nu är jag inne på min andra praktikvecka och har förutom besöket av mentorn under min lektion (vi ska prata om det i morgon för han hann inte stanna så länge igår) varit med på ledningsgruppsmöte, flera utvecklingssamtal, besök på en annan lärares lektion, klasskonferenser och faktiskt lunch båda dagarna. Jag sitter nu och väntar på dagens tredje utvecklingssamtal. Det fjärde börjar halv sju så det blir en sjukt lång dag. Men jag lär mig mycket. I morse satt jag och R och filade lite på vår "analys" av en lärarintervju, vi ska vara klara med den senast fredag, det är vår egen deadline som vi ska vara stenhårda med.

I morgon blir det arbetslagsmöte, besök på C:s lektion, samtal med min mentor J (som kommer att tjata en massa om mina problem som vanligt ahh det är så drygt, jag håller ju typ aldrig i några lektioner (vi har mycket handledning av eleverna i stället) och så ska jag göra det som någon slags uppvisning när han dyker upp en gång i halvåret, då är jag inte så van. Men det ordnar sig väl.)

Nä nu ska jag ta ett glas vatten inför nästa utvecklingssamtal. De som vi har idag är iallafall med elever som antagligen kommer att kunna gå vidare till tvåan. Tack och lov för det.

Vad har folk för sig egentligen, kan ingen skriva och berätta? Min dator är fortfarande sönder så jag kan inte skriva en massa på msn. Nu är jag iofs upptagen med praktiken på mer än heltid så det är väl bara bra att datorn är sönder... Men vänner, skriv gärna o berätta hur ni har det!

Inga kommentarer: