måndag 29 oktober 2007

Blue Monday

Jenny var här i kväll och det kändes bra att ha henne här och laga mat i lugn och ro, prata och tramsa som vanligt. Annars hade jag kanske pluggat lite men jag har tid på mig att göra det i morgon och på torsdag.

När Jenny hade gått hem så kändes allt jättedrygt (att gå ner i källaren sent på kvällen för att hämta tvätt är inte så upplyftande). Skolan känns totalt meningslös nu när jag ska vara i Malmö i tre veckor. Jag vill fortsätta praktisera nu när mina elever har kommit tillbaka från SIN praktik. Naturligtvis inte den här veckan eftersom de har höstlov, men nästa hade jag kunnat sticka dit igen.

Det finns nog bara ett botemedel mot denna nattliga melankoli: sömn.

Så jag går och lägger mig nu och i morgon är det säkert fint väder igen. Godnatt.

Inga kommentarer: