lördag 13 oktober 2007

Saker jag har funderar på

Idag efter gympan (som var jättejobbig trots att det bara var vanlig gympa, utan skivstång) så for jag ner till stan och köpte slipsar. Något ska man ju roa sig med en lördageftermiddag och jag hade sett den svarta med stjärnor på tidigare. Mina vietnamesiska slipsar är något svårknutna.

Hur som helst, när jag var på väg hemåt så gick jag förbi ett ställe, en trottoar som alltid är full med fågelskit. Jag funderade som flera gånger tidigare över om medelhastigheten hos fotgängare ökar vid den här platsen eller om de flesta tänker att det inte händer dem...

Sedan har jag ett annat ställe som alltid får mig att fundera, nämligen mitt cykelställ. Eftersom cykelstället närmast mitt hus alltid är överfullt så får jag och resten av huset parkera våra cyklar på ett annat ställe, där det är mycket mörkare och man riskerar att få äpplen i huvudet. Där står det två cyklar med sadelöverdrag med Spöket Laban-motiv på. Jag undrar om dessa hör ihop och om jag skulle störa harmonin ifall jag skaffade ett likadant. De är visserligen i olika färg men iallafall. :)

Och så har jag ju insett att jag inte har kommit över att jag faktiskt har läst ut den sista HP. Jag fick ha terapisamtal med Regina idag. Det går väl över antar jag. Jag tror att den enda boten är att läsa "Anansi boys". Tur att jag inte ska bli psykolog, jag skulle leva mig in i folks bekymmer alldeles för mycket.

Hmm. Jag undrar om Mårtens förkylning börjar komma ikapp mig ändå, jag är inte helt pigg. Men det ska bli skoj att åka iväg och träffa lite folk i kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Har du blogg? Vad kul! Då ska jag följa dig och länka dig! ;) Du få såklart gärna följa min blogg också! :) KramKram

Anonym sa...

Jag beställde "Stardust" av Neil Gaiman nu. :) Dom andra fanns inte på svenska dock. Läser du på eng?

Pingvinkvinnan sa...

jag har mest läst Gaiman på svenska (förutom serierna (Sandman) ) fast jag antar att böckerna borde vara bättre på engelska men jag är oftast för lat. Den sista HP läste jag dock på engelska (uppenbarligen, eftersom den inte finns på svenska ännu...)