måndag 15 oktober 2007

Friskstrategier

För ett tag sedan så gick jag runt och var halvsjuk i flera veckor. Jag blev inte riktigt sjuk men hade huvudvärk och viss snuva. Jag var dock med på all undervisning (utom en storföreläsning) och alla gruppsammankomster. Nu i helgen verkade mina åkommor komma tillbaka. I lördags blev jag illamående på vägen till Malmö (jag har aldrig varit åksjuk) och men festen var trevlig och jag försökte att bara ta det lugnt. Det gick inte direkt över men jag lyckades ta mig igenom det på något vis. I går var jag med ganska seg (småförkyld/halsont/huvudvärk) men fick besök av små söta barn som piggade upp mig. Idag är jag hemma från praktikplatsen för jag tänker att jag kanske kan vila bort det så det inte blir värre. Det kliade som bara den i halsen i morse men det är bättre nu. Den där huvudvärken tycks dock ha kommit för att stanna längre. Seeegt.

Jag tror dock inte det blir värre än så här så jag kommer med största sannolikhet att återvända till Landskrona i morgon. Det vore förargligt om jag missade dyrbar tid i verkstaden. Tänk om jag fick prova på att svetsa!

Jag försöker kompensera min frånvaro genom att plugga men jag vet inte om det blir så mycket vila av det. Det är dock svårt att bortse från sitt dåliga samvete gentemot kurslitteratur m.m.

Inga kommentarer: