onsdag 16 januari 2008

krig

Så fort jag skriver något om Ryssland så är det någon som kommenterar det, på ryska, ofta nämnande vikingar eller Hitler (kolla själva). ChW, förstår du om det är radiokanalen som är sådan eller är det Bildt de pratar om? Jag uppmanar inte till någon nedskjutning av partisaner. Däremot är det någon som har uppmanat till mer nedskjutning i Afghanistan. Buske heter han visst. 3200 soldater till. Bye bye kanonmat från underklassen. (ja jag är på KRIGSstigen)

Min inlämningsuppgift har spårat ur och handlar numera om källkritik och Lovecraft på youtube. Tur att jag fått någon nytta av den mannen. Det är snart dags att läsa ut "The Festival". Det är bara så mycket som ska läsas; Balkans historia, Putins Ryssland, Nemiboken, Den ryske debutantens handbok, Förvandlingen... etc.

Nu är det joggingdags. Jag sitter här i mina fina träningskläder och laddar. Det blåser och stormar där ute men det är iallafall ljust ute och jag kommer att få frisk luft så det räcker för resten av veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för tipset om bloggen ;) ska kika in där!

fest med bara vår klass till sommaren låter super tycker jag, e faktiskt inte jättesugen på den där träffen i april, ska du gå? vet du något om de andra ska gå lr inte?

puss o rkam

ChW sa...

Nej, det är uppläsarna på radiokanalen som tydligen låter som om de ger order om nedskjutning av partisaner. Jag har inte lyssnat på den själv så jag vet inte om jag håller med.