måndag 28 januari 2008

hektiskt

Det går undan, som vanligt får jag mindre skrivet när jag gör mer. Sedan jag skrev förra gången så har jag varit på en Wagnerkonsert, en swing-/salsa-/tango-kväll samt firat Jennys födelsedag på en irländsk pub. Där fick jag glatt dansa med en ung man i röd träningsoverall. Jag berömde hans originella klädsel och insåg efteråt att jag var den mest bonniga av oss eftersom jag tyckte det var helt normalt och inte tänkte på att han kunde vara på svensexa. Herregud, man får väl vara lite open minded.

I går kväll var jag o spanade in Lisas urdjur, trilopser eller vad de nu hette. De var inte stora, bara små små ägg, men de ska växa fort nu den här veckan när Olof är iväg och inte kan stoppa Lisa från att handla monster. :) Lisa o hennes kompis E gjorde supergoda våfflor o när E var tvungen att sticka hem och tvätta så fortsatte jag och Lisa att sjunga singstar. Jag förlorar jämt men det är skoj iallafall. Shit vad svårt det är att rappa, någon som har försökt rappa början av Spice Girls "Wannabe"? Oh my god. När jag väl var hemma efter tio i går kväll så fick jag hjälpa Regina med ett skolarbete, alltid bra att kolla stavning och sånt drygt. Så nu har jag mer koll på Draco Malfoy än jag hade tidigare...

Idag har jag varit i Landskrona. Det är praktik tre veckor i rad som gäller nu, känns stabilt. Nu måste jag fixa och dona lite före kvällens dans, typ laga lit mat inför morgondagen.

Inga kommentarer: