lördag 19 januari 2008

Lögaredagen

Här går det undan. I torsdags hade jag tenta. Det var ganska meningslöst. Det var som en blandning mellan en salstenta och en hemtenta och det kändes ganska fånigt. Vi fick tre timmar på oss att svara på ganska övergripande frågor och samtidigt fick vi ha med oss böckerna. Det är en tjej i min klass som inte har något sinne för instruktioner. Hon är extremt stressad av sig och förstår oftast inte lärarens anvisningar. Läraren sa att det räckte med fyra böcker och eventuellt kursplanen i ens ämne. Den här tjejen kom ändå dit med en liten vagn med en gigantisk plastback med ALL kurslitteratur för hela höstterminen plus pärmar med papper etc. Fascinerande och ganska tragiskt.

Efter tentan traskade jag runt lite på stan i Malmö med några i min klass, men de var inte så förtjusta i Malmö och dessutom var vi ganska trötta så de åkte hem. Jag åkte till Jenny och spelade tv-spel tills min tumme var helt intryckt. Hehe. Jag vann iallafall något lopp på det där bilspelet. Mitt i alltihopa så fick Jenny o Christer reda på att de ska få köpa ett jättefint hus de har varit och tittat på, så det var skoj.

I går tog jag det lugnt, joggade min lilla runda och träffade lite folk. Regina kom hit framåt kvällen, hon har provat min balklänning för att se om hon eventuellt vill låna den på skolbalen. Snart ska vi ut på stan en runda.

Jag har annars lite hemarbete inför praktiken (som börjar efter nästa vecka) och en inlämningsuppgift att slutföra men det finns ju så mycket annat att sysselsätta sig med. :)

Inga kommentarer: