tisdag 8 januari 2008

Samtal

Det var så fint i lördags. Jag hade sovit hos Sofia, eller i hennes pappas hus i skogen. Vi matade katten, eldade och kollade på "På spåret". Det var jättemysigt och när vi åkte hem till Lund så visste vi inte att det var värsta isgatan i Skåne, inte förrän vi såg att folk körde jättesakta och en bil låg uppochner på en åker.

Sedan ringde Helena. Hon skulle ha åkt hem FRÅN Lund men efter de 80 bilolyckorna i Skåne så stannade hon hos mig hela natten. Mysigt. :)

Här smälter allt och rinner bort.

Idag var jag i Landskrona och blev inspirerad av John Steinberg som snackde om vikten av att lyfta eleverna och ta vara på deras positiva egenskaper/förmågor i stället för de negativa, även om man måste tala om det som ska förbättras också. Särskilt vid utvecklingssamtal. Fast jag praktiserade hans teorier redan i går på lindy hop-en. Jag bestämde mig för att inte bry mig om mina asdåliga trippelsteg utan att bara fokusera på det jag är bra på, att vara följsam (eller hm jag är inte alltid bra på det men oftast) och att bara ha roligt. Då gick det hundra gånger bättre.

Det trillar in böcker här på löpande band, allt jag beställde den 1 januari kommer till mig i ojämn takt. Nu har jag "Ett jaktdrama" av Tjechov och "Ett adelsbo" av Turgenev. Den senare kom från Uppsala idag och luktar verkligen DAMM.

Jag ska göra viktiga saker nu. Hehe. Fika included.

Inga kommentarer: