måndag 14 januari 2008

Måndag

Som vanligt så skriver jag som minst (alltså inte så ofta som vanligt) när jag gör som mest. Logiskt, antar jag. I fredags var jag på bio o i lördags var det synthklubb. Däremellan så har jag skrivit klart min del av grupparbetet och börjat på en annan inlämningsuppgift. Samt tentapluggat lite. Som vanligt inte så mycket som jag borde, men jag har iallafall läst en hel del. Boken om ledarstilar i klassrummet är väldigt intressant. Det gäller att hamna i mitten, att inte vara osäker och otydlig, ej heller hård och oresonlig. Jag antar att det blir en av de stora utmaningarna, förutom att göra undervisningen intressant och tydlig.

Jag har joggat en runda idag. Världens kortaste, antagligen, och det var superjobbigt, men jag kom iallafall upp för två branta backar på St Hans så jag är nöjd ändå.

Idag fick jag en jättejättefin tröja med posten, en Matrjuska (rysk gumma) o så texten "From Russia with love". Ramona hade hittat den på second hand. Det kommer en bild alldeles snart. :) From Rebecka with love. Förresten så kommer Regina hit på fredag. Vi måste fixa en grej. Yada yada.

I morgon blir det tentaplugg samt föräldramöte med industriettornas föräldrar. Det ska bli intressant.

1 kommentar:

Anonym sa...

va duktig du e som joggar!!! you go girl!!