onsdag 23 januari 2008

Omröstning

Jag funderar på att köpa ett par dansskor till. Om någon orkar så gå gärna in på den här sidan och kolla, jag funderar på ett par svarta blanka eller ett par högklackade. Livsfarligt! Skriv o rösta. Jag har ett par platta, röda. De finns inte med i sortimentet längre men de påminner om de röda med en rem (Aris Allen Low - Heeled Mary Jane - Red) som finns på sidan. Jäjä.

I går var jag på Malmö högskola hela dagen, jätteskoj. Nä, det var det inte. Morgonen var seg och det andra morgonpasset skulle visa sig vara en repris av en gammal föreläsning som vi varit på. Som tur var så anade jag detta och skolkade. Tog långlunch, gick runt i iskylan i Malmö och pratade en del om palmolja med en Greenpeace-aktivist. Det är sjukt att de skövlar regnskog och gör "biobränsle" av palmolja. Jag ska försöka undvika att skaffa bil även när jag får jobb och lön. Det beror iofs på var detta jobb kommer att vara. Är det någonstans ute på landet så blir det ju svårt, men förbindelserna här i Skåne är så bra så det ska nog lösa sig. Jag tar examen om ett år. Det ska bli så skönt att bli klar. Yes.

Sedan så var jag hos Lisa i går kväll. Vi hade skoj som vanligt. De senaste gångerna har vi inte kollat på film, vi har bara kollat på filmtipset (en hemsida där vi betygsätter alla filmer vi ser), och drömt om alla filmer vi ska se. Vi är lite vintersega... men nu har vi iallafall beslutat oss för att vi ska se "Arizona Dream". Ett beslut är ju en bra början.

Nu sitter jag här och skriver på en kursutvärdering, mina mål inför vårens praktik och den där inlämningsuppgiften som jag skulle ha lämnat in i går. Samt tvättar. Det blir nog ingen joggingtur idag men väl en promenad till Sony Ericsson för lite mobiltestning och sedan en promenad till CJ för upphämtning av CJ och medsläpande till fik så vi kan äta semlor.

Life is good.

PS. Kolla på skorna nu! Tror ni jag passar i ett par Lola Ramona (för att hedra syrran o hennes snygga namn) eller ett par mindre utstickande. De där högklackade är ju ganska dyra med... men rösta på snygghet, inte pris! DS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte hade varit 1.80 hade jag lätt tagit Lola Ramona-Plateau Weaving, eftersom svartvitt tillsammans med nån kitchig färg är grejen!! =)

Pingvinkvinnan sa...

Jag har med kikat på de svartvita skorna tidigare, de är väldigt snygga. Jag ska på danskväll i morgon och de brukar ha skor och skivor m.m. till försäljning då så jag kanske kan prova ett par om inte annat. :) Och jag är ju definitivt inte 1.80... :)

Den ovilliga soctanten sa...

Jag gillade de svarvita stilettklackarna, men även det svart paret som stod allra först på listan.. Men man måste nog se skorna i verkligheten, och helst prova också innan man bestämmer sig! Var blev egentligen vår biokväll av? måndag kväll nästa vecka? Torsdag? Vi pratade väl om jane austens Bookclub, men jag kan även tänka mig att se Juno.. Gatsby är inte alls lika skoj utan dig, speciellt inte nu när vincent har åkt till ankara.. Han rapporterar här: http://ankaraskoj.blogspot.com/2008/01/en-mrklig-resa-i-tid-och-rum.html för övrigt..

Anonym sa...

ni borde se den across the universe, den tror jag på, skorna lägger jag mig inte i, puss