torsdag 22 november 2007

Den första lektionen

Jag hade min första lektion idag och det gick väl bra. Jag vet dock ej om eleverna minns något av den nu. Vi läste iallafall högt både ur Gargantua, Don Quijote och Den inbillade sjuke. Jag lät de pratglada killarna läsa mest så de inte skulle sitta och prata om en massa annat. Det hann de med ändå. :) Nästa vecka blir det Shakespeare och jag vet inte hur vi ska kunna prata om honom i 90 minuter. Zzzz kommer det att låta... Jag får väl öva in någon performance av Macbeth och gå loss rejält... tänk vad mycket planering och vad lite folk bryr sig. Jag vet att det inte är så överallt men det är så på skolan jag är på. Det är liksom häftigare att vara med i Gangsta Albanish Thug Unit än att plugga om renässansen.

Hur som helst, i kväll har jag, Martina och Emilia påbörjat vårt andra grupparbete. Det förra kändes lite stressigt och jag var ganska trött och seg där ett tag men nu känns det bättre så jag ska ta tag i det nästa vecka. Jag ska nämligen till Stockholm i morgon bitti och stanna där till söndag kväll, jag ska hälsa på kusiner och ha det bra, träffa Christina etc. Så nu är det dags att ta tag i saker och ting så jag kan få krypa ner i min sköna säng snart.

Inga kommentarer: