måndag 5 november 2007

Sovjetnostalgi

Tydligen är det 35 % av ryssarna som vill ha tillbaka den sovjetiska planekonomin. Denna artikel illustreras av en bild på några hockeyspelare. Jag vet inte hur jag ska kommentera det mer, jag förstår ju att folk som blev av med allt de ägde under 90-talet inte vill ha det så, men jag antar att ju längre tiden går desto mer avlägset måste sovjet bli för de uppväxande kommande generationerna. Däremot har jag genom mina blygsamma studier i Rysslands historia förstått att tanken om den starke ledaren, landsfadern, tsaren, är så gammal att den är svår att utrota. Så det blir nog jättemärkligt när Putin avgår.

Jag har förresten gett upp. Nu är elementet igång igen, jag klarar inte av när det är kallare än 22 grader inomhus. Det regnar ute och jag har precis kommit hem från dansen, min första måndagsdans på typ ett halvår.

I morgon ska jag på den där mentorsträffen. Sedan får jag väl göra klart portfolieanalysen innan den blir till en never ending story. Jag måste nämligen ha hela onsdagen och fredagen till att plugga ryska, jag är jättepeppad nu!

Läggdags.

Inga kommentarer: