måndag 12 november 2007

Starka nypor sökes

Idag har jag varit på praktikplatsen + hämtat balklänningen. Jag får väl lämna in cykeln i morgon, jag orkar inte idag. Innan jag hämtade klänningen så gick jag nämligen runt på stan i ett försök att hitta vinterskor (mina röda är underbara men det är ett litet hål i en av dem så de funkar bara när det är kallt och torrt, inte vid snö och regn...) och det gjorde mig totalt utmattad så nu ska jag bara sitta hemma och läsa i en rolig kursbok som jag har här bredvid mig.

Jag har haft mina funderingar över varför det blir så fruktansvärt kallt om jag har elementet avstängt. Jag vill inte behöva använda det så mycket eftersom elräkningen kommer att skjuta i höjden då. När jag undersökte det gamla charmiga fönstret idag så och köpt aftonhandskar (man får visst inte säga balhandskar haha).kände jag hur det blåste in som det gör i mitt iskalla rum hemma i Jämjö. Ventilen verkar dock ha fastnat, eller det går att öppna den mer men inte stänga den... så om någon som har starkare nypor än mina barnhänder känner sig manad, kom gärna hit och försök hjälpa mig. Te eller kaffe erbjuds som ersättning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I min gamla dragiga lägenhet i Karlskrona pillade jag in bommul i fönsterspringorna och hängde upp tjocka gardiner. Men jag antar att det kan vara bättre att ta itu med probemet på riktigt istället ;)

Pingvinkvinnan sa...

Det verkar "läcka" in luft från fönstren och inte från ventilerna så jag får nog köra med bomullsvarianten ändå. Gamla och fina är de, men antagligen inte så bra. Möjligtvis mot allergier...