onsdag 14 november 2007

Pingvinkläder!

De senaste dagarna har jag haft mycket för mig. Mycket promenerande i jakt efter skor och på grund av att min cykel är inlämnad på lagning. Den borde dock vara klar nu så jag kan gå och hämta den i morgon efter skolan. Hur som helst. Jag såg ett par jättefina skor i Karlskrona, det var Missy Elliott som hade designat dem. De fanns dock varken i Malmö eller Lund och när mamma kollade i Karlskrona (tack, mamma!) så fanns de bara i storlek 37. För små, med andra ord. Jaja. Jag har efter mycket möda och stort besvär hittat några andra, men de fanns inte i min storlek så nu har de beställt ett par till mig.

Jag har vandrat så mycket de här dagarna att jag är helt stel i benen. men idag när jag kom hem från skolan så åkte jag till Stina en sväng och sedan vandrade vi runt bland affärerna på Nova lite till. Jag var där i förmiddags med för att leta efter Missy Elliott-skorna... oh my jag har aldrig varit så engagerad i skor tidigare men det börjar ju bli kallt och mina röda vackra kängor har hål i sig så de kommer inte att klara av vare sig snö eller regn.

När vi ändå var på Nova och jag had fått en härlig sockerchock (muffins + varm choklad med grädde och marshmallows!) så hittade vi pingvinkläder. Syster Ramona älskar ju Hello Kitty o jag pingviner, och fantastiskt nog så hittade jag en tröja med både en pingvin OCH Hello Kitty på... i samma affär fanns även en tröja som jag skulle klassa som undertröja (som gubben i filmen jag såg häromdagen hade, den filmen utspelade sig på 1930-talet...) med rosa alt. svarta pingviner på. Jag kunde dock inte bestämma mig för något så jag lämnade pingvinkläderna därhän. Däremot köpte jag en röd klänning som man kan ha ovanpå svarta byxor o svart t-shirt/långärmad tröja. Nu kommer jag snart att se ut som en tomte när jag ger mig av till skolan med mina röda kängor. Jag kanske ska toppa det hela genom att ha min röda kappa med.

Jag är ännu tröttare idag än efter min andra sko-letardagar, klockan är snart 21 och jag funderar allvarligt på att gå och lägga mig. Det är sjukt jobbigt att gå i affärer. jag kommer antagligen att köpa alla julklappar på en dag så småningom och sedan inte gå mer i affärer i år... haha. Det vore något! Det blir definitivt mer tid till varm choklad med marshmallows då... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

nice med lite shopping! älskar nova! ;)