måndag 5 november 2007

utveckling och ambitioner

Jag skriver min portfolieanalys (ett ord jag inte kände till särskilt väl för några månader sedan) samt min individuella kursutvärdering. Det känns bra att få det gjort för det är inte jätteinspirerande. Jag har även en tredje uppgift att göra, att formulera mål inför min praktikperiod (alltså den har ju redan börjat men jag har inte gjort det och ska träffa mentorn i morgon så jag måste ha det klart då). Jag har haft som mål att försöka lära känna eleverna lite och lära mig namnen på dem. Det har gått sådär. De flesta har ju haft praktik större delen av min tid där. Om ett par veckor ska jag dock dit igen och då kommer jag att vara där tre veckor i rad. Då kommer alla elever att vara på plats.

När jag har gjort dessa fantastiska uppgifter så tänker jag formulera mål (hahaha) inför läsningen av de 600 sidorna rysk text. Jag vet att jag ska börja med att läsa "Ett jaktdrama" av Tjechov, frågan är när jag kan räkna med att vara klar med den och läsa resten. 31 december? Siste mars?

Äh nu ska jag fortsätta utvärdera.

Glömde jag säga att jag är sjukt uttråkad? :)

Inga kommentarer: