måndag 4 februari 2008

Feteuppdatering

Wooops, det har visst gått ett tag sedan jag uppdaterade senast. Jag har praktiserat på heltid i en vecka så jag har haft mindre tid till att sitta vid datorn och uggla. Bra, antar jag. :) Jag har haft en lyriklektion med några elkillar, det gick superbra. Och så har jag simmat i Landskrona, de har ett fantastiskt äventyrsbad där. Jag har träffat Karin o ätit en semla. Jag o K ses ungefär en gång om året, i januari, så det var ju dags. men vi ska ses i februari med, det är redan bestämt. :) O så har jag o C-J varit på en föreläsning om Kina, vilket var väldigt intressant. Synd att jag var så trött att jag höll på att somna. Men det var ett fint atrium vi satt i. Det är inte ofta jag använder det ordet så jag får passa på.

I helgen var jag o Regina och hälsade på Ramona i Borås. Superskoj. Vi knatade runt i Knalleland. Det är helt värdelöst att handla o trängas i mellandagsrean, men sådär i slutet av januari/början av februari när det är halva reapriset på mycket kläder så passar det mig perfekt. Jag hittade ett par supersnygga lindy hop-stilmässiga byxor, en kofta samt en paljettklänning, allt för sammanlagt 300 riksdaler (byxorna hade nog kostat 400 från början). Det var roligt att se hur Ramona bodde med. Lägenheten var jättemysig o hon har en ny dator med ett roligt mahjong med fiskar o pingviner på. Vi ägnade lördagskvällen åt att dricka hempressad juice och åt att se den fantastiska filmen "Göta kanal 2" som gick på tv. Jag tycker faktiskt den var bättre än ettan, hur usel den än må vara.

Idag har jag praktiserat igen. Det är denna veckan samt nästa som gäller, sedan är det Malmö högskola som gäller för ett tag. Boring, jag vill bara praktisera. Men det är ju bra med lite teori som man kan prova i praktiken. Just nu läser jag Kafkas "Förvandlingen" (om han som vaknar upp en morgon och inser att han har blivit förvandlad till en skalbagge) som vi ska diskutera på högskolan om ett tag, antagligen för att prata om hur man kan diskutera skönlitterära texter med elever. Jaja, jag tycker mest det är skoj att äntligen läsa den. Den påminner lite om Gogols "Näsan", det är ju med en man som vaknar en morgon o inser att han har blivit förtrollad/förbannad under natten. Fast i "Näsan" så är hans näsa puts väck.

Snart är det dans, wohoo, ha en bra kväll du som läser detta!

Inga kommentarer: