tisdag 19 februari 2008

Bye bye Castro

Nu ska Castro avgå. Men det blir näste Castro i stället. Raul. Same same but different som vi säger i Asien. Men visst, han kanske inte har samma utstrålning som brorsan o han borde med vara gammal.

Hmm jag lever i min bubbla här. I går ägnade jag större delen av dagen åt att städa med resultatet att det ser för jävligt ut i min lägenhet. Saker överallt. Nåja, jag o Patrik (om jag någon gång nämnt min granne så är det han) vandrade runt på stan, fikade o hade det bra. Jag hittade äntligen monumentet över Slaget vid Lund. Det var knasigt. "Här vilar käcka män". Va? Dansar de kosackdans och spelar dragspel i sina gravar?

Jag missade Miss Gulag, hade visst annat för mig. Tur att svt.se finns så man kan se repriserna där. Jag håller just nu på att se "Mamma", en annan dokumentär om en rysk kvinna med en massa barn. Den gick på tv i söndags men jag fick reda på det när det inte var så mycket kvar av den.

I morgon åker jag till Jämjö och stannar där resten av veckan. Farmor fyller år och familjen och släkten väntar. Det ska bli såå roligt att komma hem och sååå skönt att kunna stiga ut på tomten och bara gå rakt ut i skogen.

Inga kommentarer: