lördag 16 februari 2008

Sweeney Todd

Det blev inga bakelser i torsdags, däremot godis och vin med 6 personer ur min gamla korridor. Och fika med Jenny. Jag genomförde även ett prov med mina stackars industritvåor som lämnade in en massa helt galna svar men också en del som stämde rätt så bra med det jag hade försökt lära ut. Det här med Dostojevskij som hade en bazooka stämde inte riktigt, däremot så fick jag ge rätt för att Robinson Crusoe överlevde tack vare sina McGyver-egenskaper. Hehe.

I går så rättade jag proven, sedan gick jag o två till från skolan (två lärare alltså!!) och simmade. Underbart, underbart. Jag åkte ner till centrum sedan, träffade I. Vi åt mat och chillade, det var skönt även om jag höll på att somna i fåtöljen. Jag har fortfarande inte sett så mycket av Landskrona men nästa gång jag hälsar på henne så ska vi gå en runda och titta på kastellet.

Jag skulle ha sett på film med några i min klass som jag sagt ja till för ett tag sedan, men så ramlade Sweeney Todd-premiären ner framför mina fötter, Johnny Depp log ett diaboliskt leende och sedan var jag fast. Jag, Stina o Daria gick dit, jag blundade varje gång någon fick halsen avskuren men lot åt den lagom läskiga stämningen. Det var reklam för "Låt den rätte komma in" som jag har lovat Lisa att se. Jag gör ju upp med mina rädslor och skräckfilmer är definitivt en sådan rädsla. Det här är dock en vampyrfilm men den verkar vara läskig nog... hu.

Nu ska jag ringa lil sis. Sedan fika med latinbloggsinnehaverskan (äntligen!) och efter det ska jag promenera i solen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror du e en toppenlärare! kram