söndag 24 februari 2008

Söndagsblues

Jag har varit hemma hos föräldrarna sedan i onsdags och har vant mig vid lugnet, att sova 10 h per natt, gå mina promenader, titta på TV, umgås med släkten och så vidare. Att åka hem idag var bara ångest, över att gå från praktiken till Malmö högskola (efter att ha haft ett helt omotiverat sportlov på en halv vecka :-) ). Jag har massvis att läsa och skriva, ett hemskt oinspirerande rollspel att genomlida i morgon och noll noll noll lust till detta. Jag kan tänka mig att plugga mycket, arbeta mycket, göra mycket, men inte de uppgifter jag får på lärarhögskolan. Palla!

Hur som helst. Jag och systrarna har haft det mycket bra, har sett fyra Batmanfilmer, varit hos farmor och ätit kroppkakor, tramsat, promenerat und so weiter. Dessutom har jag chillat med min gamla vapendragare Lina, och så har Ramonas och min gemensamma vän Ida varit på besök (under en av batmanfilmerna, den bästa, "Batman returns" med Pingvinen och Catwoman). Jag har även i sällskap med vännen C från orienteringen hälsat på J som fått barn. En liten söt bebis på 2,5 v som inte sa så mycket medan vi brudar återupplivade gamla minnen och fann intressanta foton på J:s garderobsdörren. Nutid och dåtid i ett så att säga.

Jag glömde såklart att ringa U o jag hann inte träffa V heller, men det blir så lätt att tiden bara rinner iväg. Det är snart sommar och då ska jag träffa U. Kanske cruisa lite i hans bil om han har den kvar.

Nu är det läggdags så att jag får min skönhetssömn (haha) och förhoppningsvis känner mig något piggare och mer inspirerad i morgon... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

bilen sover vintersömn och ska väckas efter hemkomst från seychellerna i början av maj. på onsdag åker jag till england, numan på indigo2 15/3