onsdag 27 februari 2008

Onsdag

Back in business och saker och ting flyter på hyfsat bra trots min bristande motivation. Jag har läst en hel del i dag, var i skolan i måndags och åkte med en industriklass till Malmömässan i går. Dessutom har jag sett en Batmanfilm till, nämligen "Batman begins". Fortsättningen på den heter "The Dark Knight" och kommer nog ut i år om de får till alla scener där Heath Ledger skulle ha varit med om han inte hade dött mitt under inspelningen.

Efter en dag i stillhet med tvätt, läsning och Batman så ska jag snart bege mig ut i blåsten för att leka med Lisa. Vi ska nog - hör och häpna - äta falafel och kolla på film. :)

Förresten så har jag och Fomka kansellerat vårt Petersburgsprojekt eftersom ryssarna är dryga och inte skickar inbjudan till oss i tid vilket medför att vi inte hinner söka stipendium vilket i sin tur gör att vi som redan är fattiga hamnar i ekonomisk kris vilket vi inte vill så vi kommer att ägna sommaren åt hårt arbete i stället. Däremot så kan jag nu återgå till min ursprungsplan att fara till Slovenien i sommar, antagligen precis efter att jag har slutat jobba. Nu har jag ju hört en massa bra saker om Slovakien, Kroatien och andra länder med, men vi får se, det finns nog inte tid till alla platser just den här gången.

Och Ryssland får jag åka till nästa år, jag tänker söka arbete där då. Jag måste nämligen prata mer ryska för att kunna leva med mig själv som rysklärare i framtiden och det fungerar inte så bra att öva här så jag kommer att bege mig dit för att träna upp mina färdigheter (och som Batman återvända för att rädda min hemstad från förfall och skurkar haha).

Yada yada. Life is good!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mys att kolla film!
det hade varit kul att träffas i sommar när du kommer hit =) skoj om det blir en klassåterträff för bara vår klass oxå, ska du gå på den i april?
kram

Pingvinkvinnan sa...

Inte den i april men vi får anordna en egen i sommar. Jag kommer definitivt och hälsar på dig om inte annat! kram!