onsdag 20 februari 2008

Grötterapi

I går var jag hos Vanda och testade gröt. Efter att ha blivit svårt gröttraumatiserad på dagis så fick jag nu tillfälle att prova tre olika sorter hemma hos en riktig grötexpert/-fantast. Först fick jag äta en med en massa citron och ingefära i. Det var dessutom mannagrynsgröt. Den andra vet jag inte vad den bestod av, men den var lite grötigare och hade kardemumma i. Den tredje var gjord på havregryn, dock finmalda, och jag lyckades faktiskt äta av den utan att må illa. Men smaken är fortfarande inte okej. Jag kan dock tänka mig att börja äta mannagrynsgröt med diverse frukter och kryddor i.

Vi hade hur som helst väldigt roligt och när det var dags att gå vidare med krya-på-dig-te till Lisa så var jag på väldigt fnissigt humör (vilket jag varit på hela tiden hos Vanda) vilket bara blev värre är jag kommit hem till Lisas kompis (där hon befann sig) och blev bjuden på vin... jaja, jag tog mig hem iallafall och har sovit som en stock i natt.

Nu ska jag bara packa lite grejer, sedan åker jag till Jämjö och har det bra resten av veckan. Farmor fyller år idag så vi ska kanske dit i kväll, sedan ska vi fira henne med kroppkakor på lördag. Härligt!

Jag tar med mig gympaskorna hem och ser fram emot att trassla mig fram genom snårskogen. Jag längtar dit!

1 kommentar:

Anonym sa...

grisarundan lr? ;)