söndag 4 februari 2007

Fortsättningen på svanhistorien

Jag som fnissade glatt förut har nu läst den sorgliga fortsättningen på Svanhistorien. Nu har polisen tagit hand om svanarna och kvinnan som under årens lopp hade tagit hem ca 150 svanar till sin lilla etta riskerar böter eller fängelse... Polisen har tagit hennes bästa vänner... Hm jag är glad att jag bor i korridor och får min dos av socialt liv, annars hade jag väl med gått och plockat svanar nu. Fast jag kanske hade stulit pingviner från något zoo, ännu värre. Tänk vad bra att korridorerna motverkar kriminalitet (den här bloggen är inte vetenskaplig).

Idag har jag studerat. Jag var på Lunds Tekniska Högskola, eftersom tja nästan alla humanistläsplatser och samhällsvetarläsplatser är stängda eller upptagna för att de är så få. Jag satt vid röda leksaksliknande möbler med Laibach i lurarna och läste om 1600-talet och naturrätten. Jag måste säga att det där 1600-talet var ganska galet, det var liksom en brytning mellan att allt var givet av Gud till att vetenskapsmännen tog över. Bland annat så är gravitationsteorin från slutet av 1600-talet. Många blev nog deprimerade när Gud övergav dem, men det är smällar man får ta.

Nu ska jag läsa dagens krönika av Janne G. He's da man!

Inga kommentarer: