fredag 16 februari 2007

Första semlan

I går var jag extremt duktig och befann mig på skolan redan kl 9. Jag ägnade dagen åt att läsa ryska och latin (jag hann med tre sidor av min kära text "Purpurseglen" och gårdagens latinläxa). Sedan hade jag veckans sista latinlektion, innan vårt s.k. sportlov. Det är helt otroligt, det är första gången under mina år på högskolor och universitet som någon faktiskt lägger in "ledighet" eller lektionsfritt dessa veckor. Men, men, hav förtröstan, för Rebecka får sin hemtenta i statsvetenskap (va, läser hon detta, detta stackars försmådda ämne som inte nämns med en rad i onödan numera!) på måndag så det blir nog fullt upp ändå. Och de eviga Purpurseglen finns där ju för mig.

Efter lektionen så gick jag upp en våning från latinet till ryskan, och finns minsann en semla av Johan. Snajsigt. Den var visst speciell för Café Lundagård, för mandelmassan och grädden var ihopblandad på något vis. Det var gott iallafall, men mycket sött. Jag kände hur sötman liksom trängde in i mina smaklökar på ett ganska aggressivt sätt.

Kvällen avslutades med härlig grannsamvaro (jag höll på att skriva "samovar"). Sofia bjöd på löksoppa och massvis med te.

Jag kom upp i 13000 steg i går (efter en kvällspromenad runt Delphi, men det var 10000 redan innan). Jag har precis börjat med stegen igen, efter en tids lathet och förvirring (och dessförinnan förkylning).

Inga kommentarer: