måndag 5 februari 2007

Måndag

Idag har jag varit flitig och studerat en massa hela dagen. Först hade jag föreläsningar i statsvetenskap 8-11 med en mycket excentrisk lärare. Han gick ut och rökte i pauserna, gestikulerade, sa underfundiga saker och ställde sig väldigt nära mig (inte med mening, men han hamnade vid min plats och stod bakom ryggen på mig och gestikulerade!) många gånger under lektionerna. Han stank sprit. Men han var kunnig och intressant så det var en spännande kontrast till den förra föreläsaren som såg ut som hämtade ur en säporoman. Dagens föreläsare berättade också att den första (som forskar om underrättelsetjänster) hade varit en framstående ishockeymålvakt för Björklöven, vilka det nu är. Och så höll han på att avslöja vad sonen röstade på i valet, men han avstod... :)

Hur som helst, så satt jag och Helena kvar i läsesalen efteråt, det var tyst och skönt där. Jag pluggade både latin och statsvetenskap. Jag anar att det jag kommer få ut mest av latinet är att jag tvingas öva upp min engelska, för läroböckerna är på engelska och när jag varken kan det ena eller det andra så måste jag ju slå upp det engelska ordet också.

Efter min långa och hårda skoldag (jag lyckades nog somna lite i den där fåtöljen i läsesalen) så fikade jag med Karin som jag träffade när jag läste litteraturvetenskap för länge sedan. Jag var nog och hälsade på henne i Kramfors för fem år sedan, men efter det så har vi bara råkat på varandra då och då, mest i Lund när hon har varit på väg någonstans, typ till Stockholm eller Gällivare. Men nu ska hon vara här ett tag framöver.

Min förkylning plus illamående som jag har haft i en vecka eller mer verkar ha gått över nu. Jag är redo att ta över världen!

Men först. Sovdags...

1 kommentar:

Anonym sa...

Björklöven är ett kasst ishockeylag från Umeå! Inte så malligt att ha varit målvakt för dem, de är faktiskt inte så bra... Men folk verkar vara stolta över dem här i Umeå.