tisdag 6 februari 2007

Latin lover

Just nu så får jag så mycket intryck varje dag att jag knappt orkar skriva om dem, men jag måste säga att latinet har gett mig tillbaka tron på både mänskligheten och mig själv. Böjningsmönstren är enkla, och framför allt - regelbundna - och jag fattar syntaxen i meningarna utan någon större ansträngning. Det kommer såklart att bli svårare sedan men just nu så njuter jag bara av det. Snart ska jag gå in i den ryska dimman igen, men just nu njuter jag av utflykten därifrån.

I kväll har jag träffat en god vän som ska genomgå sitt livs äventyr på måndag, så vi har träffats och talat en del om det och om politik, datorer, rosa lampor och sådant.

Dagens ord: förlösande

1 kommentar:

Anonym sa...

La la Latino lover with Brasilian eyes
Knocks me off my feet and makes my life complete
La la Latino lover I've found my paradise,, latino lover