tisdag 27 februari 2007

Viktigt?

Jag har nu genomfört en ganska omfattande utrensning av papper i mina tidskriftssamlare. Bland alla dessa "viktiga" papper så var det väldigt många som var totalt inaktuella (man behöver väl inte spara en massa gamla räkningar som man betalat för flera år sedan?). Så nu har jag kastat det mesta. Det är bra för då kan jag lägga dit det som jag verkligen tycker är viktigt och slipper ha det drällande på mitt golv/skrivbord/bord/öra.

Idag är det bokrea och jag fasar, jag borde inte gå ner på stan, jag borde hålla mig därifrån i flera veckor. Jag hinner inte läsa, nu när jag har läst ut Manhålet av Makanin så är det faktiskt Penguin Lost av Kurkov som gäller. Men ett filosofilexikon måste jag väl få inhandla? Detta är inte faran, faran är alla dessa impulsköp och böcker om Katarina den stora och Potemkin (uttalas Patjåmkin) och annat ahh som lockar och drar.

Jaja. Det ordnar sig. Vem har väl dött av en liten bokrea? För övrigt tycker jag det är bra att de har tagit bort förhandsbeställningarna på många håll, det känns mer rättvist o borde ge de som arbetar där mindre förhandsarbete.

Inga kommentarer: