fredag 23 februari 2007

Snart pensionsdags?

Här är en knasig nyhet från Sverige, om en kille på 26 år som utan sin vetskap har blivit förtidspensionerad av sina föräldrar. Dessa har då kunnat ta emot pengarna samtidigt som killen själv har flyttat hemifrån och skaffat ett jobb. Jag är förbluffad över hur detta kunde hända. Jag undrar även vad de snackar om på söndagsmiddagarna i fortsättningen ("vi menade inte att ehum antyda att du är handikappad och inte klarar dig på egen hand men vi tyckte det var så praktiskt att kunna tjäna lite extra pengar... är du inte glad över alla saker vi gett dig de senaste tre åren?")...

I går hände inte mycket här hemma. Efter min hektiska morgon med illamående, snöpulsande och sedan tvätt så orkade jag inte så mycket mer. Det blåser fortfarande något hemskt här, så även om det har slutat snöa är jag inte så sugen på att gå ut idag. Kanske till Ica för att köpa lite fredagsgodis...egentligen hade jag velat ha en semla till, men någon måtta får det väl vara.

Jag såg förresten två gamla avsnitt av "Ett herrans liv". Ett med Jonas Gardell som gäst, och ett med Lill-Babs. Det var jätteskoj även om Ernst Kirchsteiger-avsnittet toppar alla hysterimätningar.

Nu har jag gjort en lång lista med alla punkter jag ska ta mig igenom i mitt tentaskrivande. Det är väl dags att ta tag i den nu...

Men först ska jag fixa en spellista med all härlig musik jag har i min dator!

Inga kommentarer: