fredag 21 mars 2008

I Göteborg

Jag befinner mig just nu i Göteborg, dit jag har åkt för att kolla på konståknings-VM och träffa folk. Jag kom hit i går o hade sällskap av E på tåget. Han skulle till sin mamma, de skulle kolla på pingviner i Slottsskogen. Det är inte bara jag som gör konstiga saker. Ramona säger att vi såg de där pingvinerna redan 2001 när vi var i Göteborg o demonsterade men det har jag inget minne av. Jag minns den stora parken men inte djuren. Hur som helst, i går kom Ramona hit så vi chillade allihopa hemma hos Christina, kollade på två Hasseåtage-filmer o hade det bra. Ramona stannade med kvar, vi sov som stockar förutom när söta/galna katten la sig på oss när vi sov. :)7

Idag har vi traskat runt lite på stan, sedan var jag hos Micke en stund och drack te och spanade in hans lägenhet. Efter det var jag, E o Christina och såg Juno. Den var jätterolig, jag tror vi skrattade högst i salongen. Den var ganska tom, alla går till den gigantiska bion Bergakungen som tar många hundra besökare. Det gjorde då inte mysiga biografen Svea som vi var på...

Jag fick några roliga sms från Gunnar o kom senare på att hans syrra ju åker/åkte konståkning så det är klart att han med har koll. De svenska killarna var superduktiga o det ryska isdansparet var riktigt coola. Dessutom hade de makalöst fula kläder. Jag tycker paret i rymddräkter hade finast kläder. Vi såg bara lite av det på tv nu i kväll. I morgon sammanstrålar jag med Daria o Johanna o ser herrarnas final/långa programmet på plats i Scandinavium. Det blir skoj! :)

Nu är det läggdags. Vi får se om Svea (katten, inte biografen) låter mig sova i natt. :)

Inga kommentarer: