tisdag 4 mars 2008

Tisdagsflum

Denna dag, tisdagen den 4 mars, har varit lite seg. Men helt okej. Jag är helt slut nu. Jag har varit i Malmö hela dagen. Först hade vi ett boksamtal om "Högläsaren". Det var roligt och vi fick tips på hur vi själva kan diskutera böcker med framtida elever. Sedan så satt jag kvar och skulle plugga men jag satt mest och stirrade ut över havet och hade ont i huvudet. Till slut blev klockan fyra, jag hade läst en del i en bok och fick väl vara nöjd. Jag gick till tågstationen och mötte min handledare från praktiken och så traskade vi tillsammans till Hotell Hilton (med en avstickare till en bokaffär där jag övertalade henne att köpa "Hjälp jag heter Zbigniew") i Malmö där vi var med på en föreläsning om lite olika läromedel i svenska och engelska. Det var skoj, föreläsarna var bra och inspirerande. Bosse bildoktorn var där men jag missade hans föreläsning. Han är dock en hejare på att inspirera fordonselever till att läsa böcker har jag fått för mig. Yes.

Nu är jag hemma igen efter en snöstorm, långa promenader och allehanda stapatser.

Life is good.

Inga kommentarer: