måndag 10 mars 2008

Måndag

Jahopp då har en totalt meningslös dag vandrat förbi. Jag vet, det låter inte positivt, men det här är ju så drygt. Jag har ägnat all min energi åt att tvätta och att gå till apoteket. Trodde inte jag skulle orka med mer, men jag ska gå till vårdcentralen i kväll. Skönt med en promenad kanske, jag känner mig annars lite som i en isoleringscell. Och tack ni som har ringt åt mig... det går ju inte att boka tid via mail, bara genom att ringa vilket är svårt när man har tappat rösten. :)

Det hade varit lugnt om jag hade kunnat prata och inte kommit efter i skolan så mycket. Nu orkar jag inte plugga p.g.a. huvudvärken.

Hur som helst. Annars är det väl lugnt. Jag läser nyheter, skriver till folk och funderar över livet. Livet är förutom denna sjukdom bra.

Om jag tar med mig "Putins Ryssland" av Politkovskaja till väntrummet så får jag nog lite perspektiv på saker och ting. Eller så börjar jag gråta där. Jag borde skaffa lite serietidningar.

Nä nu ska jag lägga mig och vila lite. Har mest suttit här idag, alternativt gått ner till tvättstugan. I morgon blir det nog mer ryggläge för min del, i min säng med nytvättade lakan o täcke. Bye bye kvalster!

Ingen som har några förkylningstips eller dråpliga historier att dela med sig av?

3 kommentarer:

Den ovilliga soctanten sa...

C-vitamin brus, varmt på fötter och runt halsen och axlarna, samt enorma mängder te med mycket socker eller lagom med honung samt uppbygglig litteratur.. Mamma gör förkylningste på pilbark och rölleka med mera, men jag vet inte om hon har något på lager för tillfället. Med hopp om ett snabbt tillfrisknande! Kram

Anonym sa...

o0ps va skönt d låter att inte behöva kommunicera verbalt, det borde lagstiftas om en "Tystnadens Dag" som helgdag...
Jag kör Dual Boot, vista-ubuntu på desktopen, xp-ubuntu på laptopen.
Anyway, krya på Dig "So I wandered like Jesus Like an alien cure
Searching for my disciples
Dispossessed and alone."

Pingvinkvinnan sa...

Ja det är rätt skönt på sätt och vis, men samtidigt ganska frustrerande. Jag funderar på om jag ska träffa mina klasskompisar i morgon o om det blir ett konstigt möte om jag inte säger något. men jag har ju blocket... :)

tack. jag blir piggare för varje dag!