lördag 29 mars 2008

Lördag

Här har det hänt lite de senaste dagarna. En kurs är avslutad, jag bråkade nästan med läraren för att hon var så fördömande mot mig eftersom jag varit "borta mycket". Jo, jag har ju varit jättesjuk o legat hemma men visst, jag hade väl kunnat gå dit och hosta på henne... nåja, jag fick iaf tillbaka en uppgift jag hade gjort när jag var sjuk o den var inte alls godkänd. Dryyygt. Jag insåg ju varför den var underkänd eftersom jag hade svamlat o sagt emot mig själv, men jag var ju sjuk när jag skrev den så jag tyckte hon hade kunnat vara lite snällare mot mig. Inte i bedömningen kanske men mot mig in person så att säga. Well, well, när jag kom hem på eftermiddagen, förbannad och fast besluten att korrigera uppgiften o skicka in den igen så hade min dator dött. Den är stendöd. Min fina, fina laptop har övergett mig.

Så jag fick gå hem till E och skriva om uppsatsen från början. I går började en ny kurs, skolutveckling. Den verkar intressant. Vi ska även bestämma ämne för examensarbetet snart så det ska med bli intressant. Vi är speciella o ska göra det i början av nästa termin i stället för i slutet. Hur som helst, jag skrev klar den icke godkända uppgiften o visade den gamla med lärarens bitska kommentarer för min vän Robert som bara skrattade åt alltihop. Han förstod helt mina resonemang även om de var lite virrigt beskrivna. Jag hade fått i uppgift att analysera en undervisningssekvens jag själv hade haft o förstod att det som vanligt är svårt att hamna mellan handledarens fastlagda planering och högskolans krav på att man som lärarkandidat ska komma med nya innovativa idéer o typ köra över handledaren. Något ouppfostrat tycker jag. Well, jag o Robert softade ganska länge i datorsalen, skrev ut viktiga dokument o kollade gamla examensarbeten. Till slut blev jag klar med min dumma uppgift o lämnade in den så nu hoppas jag den blir godkänd... Jag tycker kommentarerna iochförsig var rimliga men tonen var väldigt elak, jag kunde ju inte hjälpa att jag var sjuk o knappt orkade ta mig ur sängen... tss.

Whatever. Jag är pigg o glad nu o får använda E:s dator att blogga från. I kväll är det fest hos Lisa o nästa vecka åker jag till Karlskrona o är med på några lektioner i ryska. Life is good.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det löser sig med uppgiften och den giftiga kvinnan. Ska du på klassfesten som är på lördag, eftersom du ska till Karlskrona menar jag..

Pingvinkvinnan sa...

Annie: Nej, ingen klassfest för min del, jag åker tillbaka onsdag kväll, ska intervjua en lärare i Landskrona på torsdag. Däremot åker jag ner nästa helg (11-13) eftersom Regina fyller år då... :) Tack för uppmuntran, det verkar som att det löser sig med uppgiften, jag måste bara referera mer till en bok i kurslitteraturen. Det är inte lätt att veta hur de vill ha det när man är borta... kram!