tisdag 18 mars 2008

Tjejvodka

I Ryssland har man nu lanserat en ny sorts vodka, tjejvodka. Tjoho, en svag variant, bara 40-procentig... Nåja, flaskorna ska vara fina med fjärilar o grejer på, det kan väl kanske lura någon. Annars funkar gamla Stolichnaja bra. Inte för att jag har någon men jag dricker inte så mycket vodka. :)

Öh jag antar att jag får ta en avslutande sjukdomsrapport. Jag fick morfinhostmedicin i helgen så jag var lite halvt utslagen men ändå pigg på något vis. Orkade gå ner till centrum i lördags fick pannkakor hos E och chips o godis framför melodifestivalen hos Emma. Jag hejade inte på någon men Axel framförde någon slags dans när Amy Diamond sjöng så det var skoj.

Jag fick sedan besök av Daria o Stina i söndags o Stina stannade så länge att vi blev hungriga o köpte pizza sisådär vid halv tio-tiden. Igår o idag har jag varit duktig o pluggat. Nu när jag har börjat göra saker efter två veckor i sjukdomsisolering (eller nästan isolering iallafall) så märker jag att jag blir totalt utmattad av minsta lilla. I går när jag skulle rehabilitera mig genom att promenera till och från skolan i Lund så blev det snöstorm. Tur att Helena har bil. :)

Idag orkade jag ta mig till Malmö för första gången på två veckor. Jag var dock deppig och trött hela förmiddagen o satt väl och tappade tråden när vi arbetade med vårt grupparbete på eftermiddagen men de andra var förstående och något bra förslag kom jag nog med trots allt. :) Nu har jag även köpt vitaminer o annat hälsokostjox, ska försöka stärka mig med det. Och frukt.

Så i kväll har jag bara slappat, pratat i telefon med E, I, mamma, R2 och R3 (!!) samt ätit choklad.

I morgon blir det grupparbete hela dagen och sedan film hos Lisa alt. fika hos mig beroende på hur pigg/utmattad jag är.

Jag är trots den enorma tröttheten glad över att vara på benen igen och idag sken solen hela dagen! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hostmedicin med morfin är grejen!! Jag vill också till Malmö, ibland tror jag att jag valde fel stad när jag flydde till Göteborg, att det egentligen var jag och Malmö som var meant to be. Tror att vi skulle kunna bli ett fint par jag och Malmö, åker vi dit och checkar om jag hälsar på dig i Lund?

Anonym sa...

Åh, vilka fina flaskor! Jag vill ha! Ser ju mycket tjusigare ut än tyska Wodka Gorbatschow eller Wodka Jeltzin... Du får köpa nästa gång du beger dig.

"Moskau, Moskau
Wodka trinkt man pur und kalt
Das macht hundert Jahre alt
Moskau, Moskau
Väterchen dein Glas ist leer
Doch im Keller ist noch mehr"

Pingvinkvinnan sa...

Annie: Hehe klart som korvspad att vi åker till Malmö när du hälsar på mig i Lund, det tar bara en kvart med tåget. Åhh vad roligt, kom hit i maj så kan vi sitta på någon uteservering där o chilla o glo på möllanfolk! Puss o kram! /En som borde packa väskorna inför göteborgsresan

Anonym sa...

ÅH va bra!!! =) Härligt!

Den ovilliga soctanten sa...

Vad bra att du mår bättre, hinner vi ses någonting innan jag drar iväg till Seoul den 1:e? Tips på vad man kan göra där förresten?

Pingvinkvinnan sa...

Är det 1:e maj? Klart vi hinner ses innan dess, det får vi se till! Jag vet inte vad man kan göra där men du får prova deras galna mat, kimchi tror jag den starka salladen heter. Ha det bra så hörs vi och ses snart! kram.