måndag 3 mars 2008

Zzzz

Hoppsan det är visst snart måndag, redan natt. Jag kan meddela att jag om ett år kommer att söka jobb i Ryssland. Förhoppningsvis hamnar jag i Murmansk. Tryck på länken och se kartan.... om jag nu ska vara i Ryssland ett år så får jag ju dra till med något rejält. Jag har redan fått ett löfte om besök, min vän E kommer gärna dit (vi ska på ubåtssafari och leka cyberpunkare). Vi ska laga rödbetssoppa. Nu på torsdag alltså. Kanske även i Murmansk. Var jag hamnar (om jag får jobbet) beror på vilka städer det finns lediga platser i för tillfället. I år är det Archangelsk och Novgorod som gäller. Murmansk kanske inte blir förrän nästnästa år och då är jag förhoppningsvis redan iväg. Alltså jobb = svensklärare.

Helgen då? Jag har mest segat, pluggat lite och slutligen lekt med och kramat tre små söta barn, varav ett har blivit stort! I fredags var Andrusja här och fikade, i går var Stina här. I torsdags var jag o Jenny och drack öl på ett ställe som heter Mods och har en massa fina Depeche Mode-planscher överallt.

Zbigniew hälsar att han har skrivit världens bästa bok. Läs den och skratta tills ni gråter!

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi lyssnade på Depeche Mode i fredags - då tänkte jag på dej! Och jaa, jag får väl köpa den dära Zbigniew dårå! ;)